Kiss Norbi volt a leggyorsabb, mégis csak az ötödik helyről rajtolhat holnap Indiában

2017. március 18., 14:50 szerző: Vámosi Péter
komment
A szombathelyi pilóta hiába szántotta fel az aszfaltot a Buddh International Circuiten, hátrébb sorolták végül.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: Kiss Norbi média

A 31 éves magyar pilóta már a pénteki szabadedzéseken is brillírozott, ahol végül a délutáni edzés legvégén 1:48:166-tal az ő eredménye volt a legjobb a Forma-1-hez képest rövidített pályán. Elmondása szerint szoknia kellett azért a helyzetet, mert nem csak annyiban volt más a TATA kamionja, hogy jobb oldalra került benne a kormány.

Norbi elmondása szerint szokni kell bizony az üléspozíciót, azt hogy nehezen lehet elérni a 9 fokozatú váltót, illetve a kormányt tekerni is nehéz. A kamionban egy szerény alig 400 lóerős motor dohog, és a holmi van vagy 7 tonna, így nem csoda, hogy 130 km/h-val száguldoznak csak. Akárhonnan nézzük, ezek nem az Európában megszokott filigrán 1000 lóerő feletti motorral szerelt versenykamionok, amihez a mezőny szokott, de épp ebben van a kihívás, hogy ki tud alkalmazkodni a legjobban. Mivel mindenki ugyanolyan kamionnal megy, most nem lehet félrebeszélni, hogy miért nem megy, itt most valóban a pilóta teljesítménye számít leginkább, és igyekeznek is a versenyzők. A jó hír jövőre egyébként az, hogy bemutatták a jövő évi továbbfejlesztett TATA kamiont, ami ránézésre először egy Hahn-féle MAN.

Próbáltuk ugyan értelmezni az időbeosztást, és miután gyanússá vált, és semmi információ nem érkezett Indiából, rákérdeztünk Norbinál, hogy mégis mi van. Az idő ott egy eléggé nehezen értelmezhető fogalom, nagyjából ugy lehet konvertálni, hogy ami nálunk 2 perc, az ott 10, ami 10 perc, az 1 óra múlva, ami meg 20 perc, az meg már majd holnap.

Ezek után kész csoda, hogy már ma megszereztük az időmérő edzés végeredményét. Ez azt mutatta a 15 perces edzés leintésekor, hogy Kiss Norbert az első, az utolsó körében megfutott 1:47:881-es idejével, Ryan Smith előtt 0.589 ezreddel. A harmadik Steffi Halm lett, azonban mindhármójukat behívta a versenybíróság egy kis elbeszélgetésre. A pályaelhagyások miatt így gyakorlatilag egy teljesen más végeredmény alakult ki, mint volt az a kockás zászló elhagyása után a pályán. Norbi kapta még gyakorlatilag a legkisebb büntetést, mert őt az 5. helyre sorolták hátra, Ryan Smith-t rendesen ledobták a padlóra, mert a mezőny végére száműzték, míg Steffi a 9. helyről rajtolhat majd holnap.

Végére a jó hír! Követhető lesz élőben mindkét verseny, a http://live.t1primatruckracing.com/ oldalon, magyar idő szerint 10.15-kor, és 12:30-kor.

Vámosi Péter

hozzászólás
2017. március 18., 14:50 szerző: Vámosi Péter

Facebook

Hozzászólások