Kiss Norbi a Most Autodrom pályáján teszteli a 2017-es Mercedesét, és idén #24-es lesz a rajtszáma!

2017. április 20., 19:39 szerző: Vámosi Péter
komment
A Cseh Köztársaságban próbálja ki a legtöbb csapat az idei konstrukcióját, így a tankpool24 is
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: tankpool24 Racing Team

Alig egy hónap múlva kezdődik a 2017-es kamion Európa-bajnokság a Red Bull Ringen Ausztriában, így most már sorra küldik tesztpályára a versenykamionokat a csapatok. A legtöbb német csapat a Cseh Köztársaság kamionversenyéről híres pályáján, a Most Autodrom felé vette az irányt, így Norbi csapata, a tankpool24 is.

A 4.2 km hosszú pályán 21 változatos kanyar található, és több hosszabb egyenes is, így bátran lehet próbálkozni a különféle beállításokkal. A csapat megjelenése a teszt héten jó ideig kérdőjeles volt, de végül egy kamionnal Norbival a volánnál sikerült időben elkezdeni a végső munkálatokat.

Tavaly a csapat nehézségei Mostban kezdődtek, így ez a lehető legjobb helyszín a német csapatnak is, hogy kipróbálják az új fejlesztéseket és javítsanak a versenyjármű megbízhatóságán. Az IVECO-sok, Hahn és Gerd Körber, és a visszatérő MAN-es Albacete valamint Sasha Lenz is itt tesztelnek most, tehát máris lesz némi lehetőség összehasonlítani az eredményeket, még ha ilyenkor az összes csapat titkolózik is. Norbi is óvatosan fogalmaz az elvárásokat illetően, és persze ő sem árulhatott el mindent:

"A csapat átdolgozta a futóművet, és itt új alkatrészeket is ki fogunk próbálni, sőt most már arra is lesz lehetőségünk, hogy többféle féket tesztelhessünk, különféle beállítások mellett. További jó hír az is, hogy sikerült fejleszteni a téli szünet alatt a motorbeállítások terén is, így bízunk abban, hogy ezen a téren is sikerül előrelépnünk. A Mercedes legújabb motorvezérlő szoftverével kísérletezhetünk. A célunk most leginkább az, hogy nem éles körülmények között kipróbáljunk pár extrémebb lehetőséget is, amelyekből később profitálhatunk a versenyek folyamán is. Annyiban mindenképpen jobban állunk már mint tavaly ilyenkor, hogy eleve el tudtunk jönni tesztelni, hiszen 2016-ban az év első versenyhétvégéjén csak a 2015-ös kicsit tuningolt kamionnal indulhattam el a szezonnyitó futamon, a Red Bull Ringen. Különösen fontos, hogy a motor megbízhatóságán tudjunk javítani, hiszen a versenynaptárban újra egymást követő hétvégén lesz a magyar versenyhétvége augusztus végén, a cseh futamok meg szeptember elején. És ez megterhelő volt a technikának is, mint az kiderült utólag. Idén pedig nem is kérdés, hogy főleg a hazai futamomon szeretnék nyerni, hiszen tavaly itthon csak a második helyig sikerült felkapaszkodnom."

Kiss Norbi idén a #24-es rajtszámú Actros Mercedesszel áll rajthoz a tankpool24 Racing felkészítésében, a teljes 2017-es szezonban.

Alig egy hónap múlva kezdődik a 2017-es kamion Európa-bajnokság a Red Bull Ringen Ausztriában, így most már sorra küldik tesztpályára a versenykamionokat a csapatok. A legtöbb német csapat a Cseh Köztársaság kamionversenyéről híres pályáján, a Most Autodrom felé vette az irányt, így Norbi csapata, a tankpool24 is.
A 4.2 km hosszú pályán 21 változatos kanyar található, és több hosszabb egyenes is, így bátran lehet próbálkozni a különféle beállításokkal. A csapat megjelenése a teszt héten jó ideig kérdőjeles volt, de végül egy kamionnal Norbival a volánnál sikerült időben elkezdeni a végső munkálatokat.
Tavaly a csapat nehézségei Mostban kezdődtek, így ez a lehető legjobb helyszín a német csapatnak is, hogy kipróbálják az új fejlesztéseket és javítsanak a versenyjármű megbízhatóságán. Az IVECO-sok, Hahn és Gerd Körber, és a visszatérő MAN-es Albacete valamint Sasha Lenz is itt tesztelnek most, tehát máris lesz némi lehetőség összehasonlítani az eredményeket, még ha ilyenkor az összes csapat titkolózik is. Norbi is óvatosan fogalmaz az elvárásokat illetően, és persze ő sem árulhatott el mindent:
"A csapat átdolgozta a futóművet, és itt új alkatrészeket is ki fogunk próbálni, sőt most már arra is lesz lehetőségünk, hogy többféle féket tesztelhessünk, különféle beállítások mellett. További jó hír az is, hogy sikerült fejleszteni a téli szünet alatt a motorbeállítások terén is, így bízunk abban, hogy ezen a téren is sikerül előrelépnünk. A Mercedes legújabb motorvezérlő szoftverével kísérletezhetünk. A célunk most leginkább az, hogy nem éles körülmények között kipróbáljunk pár extrémebb lehetőséget is, amelyekből később profitálhatunk a versenyek folyamán is. Annyiban mindenképpen jobban állunk már mint tavaly ilyenkor, hogy eleve el tudtunk jönni tesztelni, hiszen 2016-ban az év első versenyhétvégéjén csak a 2015-ös kicsit tuningolt kamionnal indulhattam el a szezonnyitó futamon, a Red Bull Ringen. Különösen fontos, hogy a motor megbízhatóságán tudjunk javítani, hiszen a versenynaptárban újra egymást követő hétvégén lesz a magyar versenyhétvége augusztus végén, a cseh futamok meg szeptember elején. És ez megterhelő volt a technikának is, mint az kiderült utólag. Idén pedig nem is kérdés, hogy főleg a hazai futamomon szeretnék nyerni, hiszen tavaly itthon csak a második helyig sikerült felkapaszkodnom."
Kiss Norbi idén a #24-es rajtszámú Actros Mercedesszel áll rajthoz a tankpool24 Racing felkészítésében, a teljes 2017-es szezonban.

Vámosi Péter

hozzászólás
2017. április 20., 19:39 szerző: Vámosi Péter

Facebook

Hozzászólások