Vérbeli versenynap

2017. január 04., 09:50 forrás: Opel Dakar Team
komment
Nehéz napja volt kedden az Africa Race mezõnyének, ki ezért, ki azért szenvedett meg vele.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: Opel Dakar Team

Homokos és sziklás rész, gyors, és technikás szakasz is szerepelt az útvonalban, és az itiner is megnehezítette a navigátorok dolgát – megtörtént, hogy a szélrózsa minden irányából érkeztek a jármûvek. Ez pedig azért nem teljesen szokványos még egy maratoni terepraliversenyen sem.  

Az Opel Dakar Team kettõse, Szalay Balázs és Bunkoczi László az autós mezõnyben a 12. helyen végzett, s innen várja az összetettben is a folytatást, amelybõl még van bõven, hiszen a 6500 kilométeres össztávból még alig fogyott el valamicske. Így azután van még idõ arra, hogy felzárkózzanak.  

A kategóriában egyébként egyáltalán nem meglepõ módon Vlagyimir Vasziljev volt a leggyorsabb – a gyári Minivel – arra azonban már jó néhányan felkapták a fejüket, hogy az orosz csak úgy tudta legyõzni honfitársát, a kamionos Andrej Karginovot, hogy a Kamaz-pilóta defektet kapott, s emiatt idõt veszített. Õrület, hogy egy ekkora monstrummal micsoda tempóra képes a korábbi Dakar-gyõztes, aki szerdán már az autós élmezõnyben rajtol.  

De térjünk vissza Szalayékhoz, akik jó néhány kalandot átéltek a keddi szakaszon, amely jóformán tábortól táborig tartott, vagyis alig kellett összekötõ szakaszt teljesíteniük a versenyzõknek. Ami persze nagyon tetszett nekik.  

„Ez már igazi versenynap volt, amelyet jól kezdtünk, a dûnéknél annak rendje és módja szerint csökkentettük a guminyomást, és jól tettük, mert az elõttünk indulók közül ketten is elakadtak, és úgy ástak, mintha Merzuga kincseit remélnék megtalálni a homokdûnék alatt. Aztán sziklákra értünk, amelyeken annyira próbáltam óvni a kocsit – valami furcsa, kissé ijesztõ, csattogó hang jött a hátuljából –, hogy kicsit talán el is kényelmesedtem, mert két Buggy megelõzött. Ettõl persze azonnal magamhoz tértem, úgyhogy nagy csatában visszaelõztem õket” –  mondta Szalay, aki egyszer el is tévedt. Nem õ volt az egyetlen amúgy, a fél mezõny veszített idõt eltévedés miatt.  

„Ha azt mondtam, hogy hétfõn pontos itinert kaptunk, akkor erre a szakaszra ez nem volt elmondható, olyan érzésem támadt, mintha az, aki felírta a pályát, elfáradt volna a végére. Két kilométert tévedtünk ezen a napon, s onnan jöttünk rá, hogy rossz irányba megyünk, hogy többen is jöttek szembe. Ugyanott tévesztettek ahol mi, csak õk elõttünk voltak, így õk több idõt buktak” – mondta Bunkoczi.  

A kamionosok mezõnye egyre fogy: ezen a napon az egyetlen hölgy, Elisabete Jacinto búcsúzott, akinek a vadonatúj motorja mondta fel a szolgálatot. Legalábbis az elsõ hírek szerint. És ezen a viadalon a motor az egyetlen alkatrész, amit nem lehet cserélni. A két magyar egység sikerrel vette az akadályt: a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) trió az ötödik, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (MAN) kettõs a hatodik helyen.  

„Siralmas volt – foglalta össze röviden, de velõsen a napot Darázsi Zsolt. – Ez a szakasz nemcsak a versenyzõket, a technikát sem kímélte. A mi MAN-ünk pedig nem mai darab, ha jobban ütöttem volna, most lógna keze-lába, de még a bele is. És mivel ez csak a második nap, vigyáztam rá.” 

S hogy mit tett ehhez hozzá a navigációt még tanulgató Szalai Norbert? „A szakasz elején elromlott a méterszámlálónk, úgyhogy attól kezdve csak az érzékeimre, meg az elõttünk lévõ nyomokra hagyatkozhattam, és mivel nincs rutinom, ez nem volt könnyû. Amikor megláttam, hogy nem megy a méterszámláló, arra gondoltam, ennél már csak az lehetne rosszabb, ha a táborban hagytam volna az itinert” – próbálta megfogni a humorosabb oldaláról a dolgot Szalai.  

Kovács Miklós sem volt felhõtlenül boldog, õ is kegyetlenül elfáradt a kemény pályán.  

„Nagyon nehéz szakasz volt – ütött vágott a kamion. Persze, ehhez az is hozzájárult, hogy az elõzõ nap elgörbült alkatrész cseréjekor ki kellett venni a kormány lengéscsillapítóját, így az össze-vissza verte a kezemet. Volt gond az itinerrel is, pedig Czeglédi Péter nagyon rutinos navigátor, de még így is eltévedtünk egyszer” – mondta Kovács Miklós.  

AFRICA RACE 2017 

2. szakasz, D. Mulaj–Tagunit (össztáv: 393.10 km, ebbõl szelektív szakasz: 369.94 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin, Zsilcov (orosz, Mini) 3:48:25, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 20:49 perc hátrány, 3. Gomez, Fagot (francia, Optimus) 23:32 p h., ...12. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:01:19 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 4:08:30, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 19:39 p h., 3. Waltr, Pliny, Skrobanek (cseh, Tatra) 21:37 p h., ...5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 1:04:03 ó h., ...6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 3:11:46 ó h. Motorosok: 1. Paolo Ceci (olasz, Honda) 4:42:56, 2. Sella Gev (izraeli, KTM) 1:35 p h., 3. Gabari (marokkói, KTM) 28:10 p h. 

Az állás. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev 4:48:34, 2. Magnaldi, Borsotto (francia, Ford Buggy) 25:25 p h., 3. Gomez 26:13, ...12. Szalay 1:10:04 ó h. Kamionosok: 1.

hozzászólás
2017. január 04., 09:50 forrás: Opel Dakar Team

Facebook

Hozzászólások