Újraalakulhat a FOTA, de mindenki mást akar...

2017. február 17., 13:50 szerző: Vámosi Péter
komment
Már a gyártók is többet akarnak a Forma-1-ben, jobb, ha a Liberty Media mielőbb alkalmazkodik az új igényekhez, állítja Damon Hill.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: Andrew Ferraro/LAT Photographic/ Willams

A Forma-1-ben új sportpolitikai szempontok kerülnek előtérbe. Az új tulajdonos Liberty Mediát inkább örömmel fogadták a bokszutcában, de Damon Hill szerint a cég hasonlóan működik, mint a Trump államapparátus. Londonban nyilatkozott egy helyi lapnak, elég finoman: "Egyelőre még csak tanulgatnak."

A portugál médiában ugyanakkor már olyan hírek láttak napvilágot, hogy a királykategória egyes szereplői már most indítványozzák azt, hogy tárgyaljanak a 2020 utáni motorformuláról, mert a jelenlegivel elégedetlenek. Ezzel szemben Toto Wolff a német FAZ-nak teljesen mást állít: "Meg kell vizsgáljuk, hogy a jelenlegi hibrid rendszerekből hogyan tudnánk még nagyobb teljesítményt kicsikarni. A Forma-1 a világ leggyorsabb laboratóriuma, ezt soha ne felejtsük el."

Az ő szavai egyértelműen arra utalnak, hogy hagyni kellene a Forma-1-ben a jelenlegi "zöld" irányvonalat, és inkább a látványra kellene koncentrálni, valamint arra, hogy hangos, benzinzabáló üzemet képzel el a jövőben. Ezzel szöges ellentétben a portugál pletykák szerint, 2020-tól kezdve a jelenlegi motorok mellé érkezhetne akár elsőkerekes hibridhajtás is, és ezt leginkább a Honda és a Mercedes erőlteti, ők látnának a 4x4-es technológiában perspektívát.

Nem csak a 2020 utáni motorkérdés rendezése a legégetőbb probléma. Alapvető nézeteltérések miatt akár ketté is szakadhat a széria, mert vannak akik azon a véleményen vannak, hogy a jelenlegi formula versenyellenes, továbbá másképp osztanák el a bevételeket is. 

1995 világbajnoka erről is kifejtette a véleményét: "Érdemes feltenni ezeket a kérdéseket. Jelenleg az a helyzet, hogy egyes csapatok jobban kedveltek. Történetesen a Ferrari még jobban, mint mindenki más, és különleges elbánásban részesül."

További érdekes pletyka még, hogy a csapatok korábbi érdekvédelmi szövetsége, a FOTA újra alakulhat, miután 2014-ben gyakorlatilag megszűnt. Erről a kérdésről pedig Flavio Briatore beszélt a Sky Sportsnak: "Azért hoztuk létre a FOTA-t annak idején, hogy újra a versenyzők kerüljenek előtérbe. Akik televízión keresztül követik a versenyt, nem érdekli őket az, hogy motoroknak mekkora teljesítményük van. Versenyzők teljesítményére kíváncsiak, több-kevésbe hasonló képességű versenyautók volánjai mögött. "

Vámosi Péter

hozzászólás
2017. február 17., 13:50 szerző: Vámosi Péter

Facebook

Hozzászólások