Kanadáig várniuk kell a Renault-ügyfeleknek

2017. március 30., 13:50 szerző: Gyimesi Brigitta
komment
A Red Bull szerint csak a júniusi Kanadai Nagydíjra érkezik a Renault nagyobb fejlesztéseken átesett motorspecifikációja.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool

Az aerodinamikára kihegyezett új szabályok miatt a legtöbben a Red Bullban látták a Mercedes-verőt, ám a bikák meglehetősen csendes és problémáktól nem mentes előszezonon és Ausztrál Nagydíjon vannak túl. Melbourne-ben a leggyorsabb Red Bull-os Max Verstappen volt az ötödik helyen, 1,297 másodperccel lemaradva a pole-ról, a versenyen viszont nem rontott helyezést – igaz, nem is javított, miután ugyanúgy az ötödik helyen ért célba, bő 28 másodperccel a győztes Sebastian Vettel mögött. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója elárulta, a Renault a májusi Spanyol Nagydíjra kisebb fejlesztési csomagot tervez, nagyobb előrelépésre azonban csak Montréalban számítanak; habár az RB13-as kasztniján is van mit javítani.

„Rengeteg munkánk van” – nyilatkozta. „A versenytempónk optimizmusra sarkall, de nekünk és a Renault-nak egyaránt sokat kell még dolgoznia. Montréalban jön a legnagyobb fejlesztésük; egy kisebbre is lehet számítani Barcelonában, de Montréal lesz a nagy előrelépés.”

A francia motorgyártó különösen az új energiavisszanyerő-rendszerrel folytat makacs küzdelmet, és pillanatnyi vereségük okán kénytelenek voltak az MGU-K 2016-os specifikációját visszaszerelni a motorokba, hogy biztosítsák annak megbízhatóságát. A Red Bull ennek is köszönheti, hogy jócskán lemaradni látszik a Ferrari és a Mercedes mögött, ám Marko szerint csak akkor térhetnek vissza a bajnoki csatába, ha „a kasztninkat is jelentősen feljavítjuk, habár a mérnökeink és a szimulációk azt mutatják, minden jól halad”. Christian Horner csapatfőnök egyetért Marko meglátásaival.

„Nehéz megmondani, mert ezek a dolgok egyetlen csomagként működnek” – felelte Horner arra a kérdésre, hogy milyen arányban oszlik meg a hátrány a kasztni és a motor között. „Talán egyenlő a leosztás, viszont a kasztnira minden hétvégén lényegi fejlesztések fognak érkezni. Az biztos, hogy a tervezőirodáink roppant elfoglaltak lesznek.”

Gyimesi Brigitta

hozzászólás
2017. március 30., 13:50 szerző: Gyimesi Brigitta

Facebook

Hozzászólások