A Renault visszatért a tavalyi MGU-K-jához

2017. március 26., 10:50 szerző: Gyimesi Brigitta
komment
A megbízhatósági faktor növelése végett a Renault ideiglenesen visszaváltott a 2016-ban használt MGU-K-hoz.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: Renault Sport F1

A francia gyártó radikálisan átalakított erőforrással kezdett bele a 2017-es szezonba, az energiavisszanyerő-rendszer azonban nem sikerült tökéletesre, miután mindhárom csapata (a Renault, a Red Bull és a Toro Rosso) MGU-K-val kapcsolatos problémáknak esett áldozatul Barcelonában a téli tesztek során.

A Renault már a tesztek előtt tisztában volt a problémával, amely az MGU-K szigetelését érinti, és már nagyban dolgoztak a megoldáson, hogy időben elkészüljenek az Ausztrál Nagydíjra; tíz nap azonban nem volt elegendő ennek kivitelezésére, így hogy a három istálló minél nagyobb eséllyel fejezhesse be a futamot, a franciáknak „nem volt más választása”, mint visszaváltani a 2016-os verzióra. A Motorsport.com értesülései alapján a tavalyi MGU-K idei motorba való integrálásához a Red Bullnak sikerült előhalásznia némi alkatrészeket mindhárom csapat számára.

Rémi Taffin, a Renault motorrészlegének igazgatója szerint csapata lázas erőkkel dolgozik a 2017-es specifikáció kikalapálásán, de ezt élesben leghamarabb májusig nem láthatjuk a pályán, amikor eljön a természetes ideje az erőforráscserének.

„A legközelebbi időpont, amikor beszerelhetjük a második MGU-K-t, az az ötödik-hatodik verseny környéke” – mondta Taffin. „Szerintem ekörül foglalkozunk ezzel majd csak. Ez most kis pluszsúllyal is járt együtt, így a tervezetthez képest pár kilóval nehezebben kell versenyeznünk.”

Mindez azt jelenti, hogy a Renault-t használó csapatoknak legalább a május közepi Spanyol Nagydíjig be kell érniük a régi MGU-K-val, ami nem csak öt kilóval nehezebb, mint az új rendszer, de gyengébb is.


Gyimesi Brigitta

hozzászólás
2017. március 26., 10:50 szerző: Gyimesi Brigitta

Facebook

Hozzászólások