A Renault motorfejlesztési költségsapkát szeretne

2017. március 18., 13:50 szerző: Gyimesi Brigitta
komment
A Renault azzal a javaslattal állt elő, hogy az F1-es motorgyártók tevékenykedését költségkorlátok közé kellene szorítani.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: Renault Sport F1

2017-re megszüntették a zsetonrendszert, amely eddig gátat szabott a gyártók féktelen fejlesztési kedvének, így mindenki annyit és azt fejleszthet majd, amennyit nem szégyell. A jelenlegi turbóhibridek azonban drága darabok, ezért a Renault Sport Racing elnöke, Jerome Stoll nem szeretné, ha túlságosan elfajulnának a számlák.

„A hibrid érdekes témakör” – nyilatkozta Stoll. „A technológia viszont nagyon sokba kerül. Figyelnünk kell a költségekre, és biztosítani kell, hogy a befektetésünk végeredményben megtérüljön. A költségek viszont nagyon elszálltak; meg kell vizsgálnunk, hogyan tudnánk kicsit visszavágni vagy limitálni a gyártók által fejlesztésre költött pénz mennyiségét.”

Hiába mérnöki csodák a mostani V6-osok, sokaknak nem nyerte meg a tetszését, és inkább visszavágynak az egyszerűbb, de hangosabb motorok korszakába. Stoll azonban ilyen téren Jean Todttal, az FIA elnökével ért egyet, aki szerint csak a technológiailag fejlett formula garantálja a gyártók érdeklődését.

„Nem szabad elfelejteni, hogy mi technológiai okok miatt is veszünk részt ebben a bajnokságban” – folytatta Stoll. „Azért is kardoskodtunk a többiekkel együtt a hibridrendszer bevezetése mellett, mert azt demonstrálja, hogy még a versenylázzal átitatott F1-ben is képesek vagyunk a környezetért dolgozni a fogyasztás 30-40%-os csökkentése által. Ez azt is mutatja, hogy részt vehetsz ebben a bajnokságban anélkül, hogy meg akarnád gyilkolni a bolygót. Szereted a versenyt, szereted a szenvedélyt, és emellett oly módon dolgozhatsz, ahogyan mindenki akarja.”

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója viszont a hangosabb motorok mellett teszi le a voksát.

„Azt senki nem venné be” – reagált a feltevésre, hogy a kipufogó manipulálásával kellene növelni a hangerőt. „Normális motorokra van ismét szükségünk: motorokra, amelyek elsöprő erőt képviselnek és pontosan ezt az érzetet is keltik. A versenyzőnek kell a kulcsszereplővé válnia ismét, nem a mérnöknek. Ennek így kell történnie; olyan személyeket akarok csodálni, akik lenyűgöző munkát végeznek.”

Gyimesi Brigitta

hozzászólás
2017. március 18., 13:50 szerző: Gyimesi Brigitta

Facebook

Hozzászólások