A Liberty ragaszkodik a tradicionális európai helyszínekhez

2017. március 13., 19:20 szerző: Gyimesi Brigitta
komment
A Liberty Media terveiben kulcsszerepet játszanak az európai pályák, amelynek ékes bizonyítéka a felélesztett Francia Nagydíj.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: Mercedes AMG Petronas

A Paul Ricard-ra 2018 nyarán látogat el ismét az F1-es mezőny, felrakva a pontot Bernie Ecclestone utolsó nagy üzletkötésére. A Liberty ezt a versenyt citálja annak bizonyítékaként, hogy a hagyományos európai versenyeket, mint például Nagy-Britannia és Németország, nem fogják kidobni a naptárból (noha a Nürburgring idén sem tudja megrendezni a saját futamát).

„A pályák mindig ki-be vándorolnak” – nyilatkozta Greg Maffei, a Liberty elnök-vezérigazgatója. „Az azonban roppant negatív visszhangot kelt, amikor néhány tradicionális, rajongva szeretett nyugat-európai pályánk, mint például Németország, kikényszerülnek a naptárból. Már zajlanak a tárgyalások, hogy visszahozzuk őket; és ha visszagondoltok, nemrég hoztuk vissza Ricard-t Franciaországban: még egy hely, ahonnan jó pár évet hiányoztunk. Az F1 Franciaországban és Angliában gyökerezik, így nagyon is hiszünk abban, hogy a Silverstone-hoz, a francia és a német pályához hasonló helyeknek biztonságban kell maradniuk és izgalmas események lesznek, amely minden fél számára előnyös lenne.”

Maffei szerint viszont a régi helyszíneknek is van mit tanulniuk az újaktól showbusiness terén.

„Az egyik teendőnk az, hogy a versenyeket impozánsabbá és izgalmasabbá varázsoljuk, hogy előnyösebbek legyenek a promoterek számára” – folytatta. „Nézzük is pár példát: ami jól működött Mexikóvárosban, Szingapúrban és Abu Dhabiban, azokat a gyakorlatokat át kell ültetnünk a tradicionális versenypályákra is, amelyeknek kisebb-nagyobb anyagi gondjai lehettek, de az is lehet, hogy csak nem állnak elő elég izgalmas termékkel.”

A vezérigazgató nem fél attól, hogy a naptár esetleges kibővítése a NASCAR-ban tapasztalt hígulással és csömörrel jár majd együtt.

„A 21 esemény/21 ország természetéből fakadóan nem vonz magával megcsömörlést” – magyarázta Maffei. „A nézők és jegyvásárlók nem fognak beleunni a dologba egy adott régióban, mert nem nagy az eseménysűrűség. A piaci pozíciónk miatt valószínűleg inkább a nagybevételű fogyasztók felé orientálódunk mint a középréteg felé, de ezt szélesíteni akarjuk. A piramis tetején ülünk egy rendkívül tehetős fogyasztói alap fölött, és megvannak a terjeszkedésre való lehetőségek. Nem kell azonban olyan mélyre és széles körben lenyúlnunk a sportközönség fogyasztórétegében, mint ahogyan az a NASCAR esetében az USA-ban megfigyelhető.”

Gyimesi Brigitta

hozzászólás
2017. március 13., 19:20 szerző: Gyimesi Brigitta

Facebook

Hozzászólások